-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:36022 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

1- چه كار كنم كه كمتر گناه كنم و نمازهايم را درست بخوانم ؟
از حضرت آيه الله العظمي بهجت , كسي سؤال كرد ,كه جمله اي كوتا ه و رسا در باره نماز مرقوم فرمائيد؛ تا نصب العين , قرار گيريم ؟ جواب فرمودند : بسمه تعالي : از بيانات عاليه در فضيلت نماز در مرتبه عليا , كدام معروف از معصوم ( ع) است. « الصواه معراج المؤمن » براي كسانيكه يقين به صدق اين بيان نمايند, و ادامه دهند طلب اين مقام عالي را و از يقينيات خارج نشوند » (1 )
يكي از طلاب محترم نقل ميكند: حضور حضرت آيه الله بهجت رسيدم , گفتم : آقا عمرمان گذشت و هنوز لذتي از عبادت و بخصوص نما زمان احساس نكرده ايم به نظر شما چه بايد كرد؟ آقا فرمودند: اين دردي است, كه همه ما گرفتاريم !! گفتم به هر حال مراتبي دارد و مسئله نسبي است. بعضي مثل شما مراتب عالي دارد و ما ها هيچي نداريم بايد چه كنيم ؟ فرمودند: شايد من مرتبه شما را تمنا كنم !!
خلاصه؛ بعد ازچند بار اصرار فرمودند: « اين احساس لذت در نما ز يك سري مقدمات خارج از نماز دارد. و يك سري مقدمات در خود نماز , آنچه كه قبل از نماز بايستي مورد ملاحضه شود و عمل گردد, اين است كه انسان گناه نكند , قلب را سياه نكند دل را تيره نكند , چون معصيت روح را مكدر مي كند , نورانيت دل را مي برد.
و اما هنگام خود نماز , انسان بايستي يك حفاظ قوي دور خودش بكشد, تا غير خدا داخل نشود, بايستي فكرش را از غير خدا منصرف كند , توجهش به غير خدا مشغول نشود , البته اگر بطور غير اختياري توجه اش بجائي رفت كه هيچ اما به محض التفات پيدا كردن بايستي قلبش را از غير منصرف كند. ( 2)
از محضرشان سؤال شد « اينجانب تصميم دارم كه به خداوند ,قرب پيدا كنم و سيرو سلوك داشته باشم , آن چيست ؟ جواب فرمود : «چنانچه طالب صادق باشد ترك معصيت كافي و وافي است براي تمام عمر اگر چه هزار سال باشد.» ( 3)
يكي از شخصيتهاي ارزنده انقلاب از حضرت آيه الله بهجت در خواست دستوري فرمودند : آقا همين طور كه مشغول ذكر بودند سر بلند كردند و فرمودند: « تا ميتوانيد گناه نكنيد » سپس سربزير انداخته و مجددا مشغول ذكر شدند بعدا از چند لحظه سربلند كردند و فرمودند : « اگر احيانا گناهي مرتكب شديد سعي كنيد گناهي كه درآن حق الناس است نباشد , باز سررا به زير انداخته مشغول ذكر شده و سپس براي با رسوم فرمودند : اگر گناه مرتكب شديد كه در آن حق الناس است سعي كنيد در همين دنيا آنرا تسويه كنيد براي آخرت نگذاريد كه آنجا مشكل است. ( 4)
براي درست خواندن نماز به توضيح المسائل و كتب فقهي و به علماء راستين و باسواد بايد مراجعه كرد و پرسش و جستجو كرد و احساس خستگي ننماييد . موفق باشيد .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.